Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Δίαιτα και απώλεια βάρους

Ένας φίλος ομοιοπαθής μου έγραψε ότι έχει κάνει τη δίαιτα περίπου δυόμισυ μήνες, έχει δει αισθητή βελτίωση αλλά έχει χάσει αρκετά κιλά, περίπου 6. Είναι λογικό, όταν κόβεις τελείως τη ζάχαρη, να χάνεις κιλά γιατί η ζάχαρη είναι πλούσια σε θερμίδες. Η απώλεια τόσων κιλών σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα ίσως υποδηλώνει ότι η προηγούμενη διατροφή του ασθενή βασιζόταν κατά πλειοψηφία στη ζάχαρη. Επειδή όμως δεν είναι καλό για τον οργανισμό να χάνουμε τόσα κιλά απότομα, θα γράψω μερικά πράγματα για το πως η απώλεια βάρους (η οποία αναπόφευκτα θα υπάρχει, μιας και κόβεις τη ζάχαρη) θα είναι όσο το δυνατόν μικρότερη. Να σημειώσω ότι κι εγώ όταν έκανα τη δίαιτα πήγα από 62 κιλά στα 57, αλλά σε πιο μεγάλο χρονικό διάστημα. Έκτοτε και παρ' όλο που εδώ και τρία χρόνια τρώω πλέον ζάχαρη, αλλά συντηρητικά κι επιλεκτικά, δεν έχω ξανανέβει στα παλιά μου κιλά, είμαι 2-3 πιο κάτω, αλλά σταθερά.
Εάν κάποιος πριν τη δίαιτα ήταν υπέρβαρος, η δίαιτα αυτή χωρίς ιδιαίτερες στερήσεις, του προσφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα δηλ. μείωση βάρους. Μου έχουν γράψει και ασθενείς με σχετικό θέμα, ότι ωφελήθηκαν και στην κνίδωση και έχασαν τα παραπάνω κιλάκια.
Πολλοί όμως ασθενείς με κνίδωση (μέσα σ'αυτούς και εγώ) ανήκουν στον τύπο του ανθρώπου που ό,τι και όσο και να φάει, κάνει πολλές καύσεις και δεν παίρνει ιδιαίτερο βάρος, χάνει δε πολύ εύκολα σε περίπτωση που σταματήσει να τρώει π.χ από κάποια ολιγοήμερη ίωση. Αυτό όσο κι αν φαίνεται ζηλευτό δηλ. να τρως ό,τι θέλεις και να μην παχαίνεις, αποτελεί και την παγίδα που σε ρίχνει στην αγκαλιά της ζάχαρης.
Να σημειώσω και μια προσωπική μου εμπειρία. Περίπου 3-4 χρόνια πριν εμφανιστεί για πρώτη φορά η κνίδωση, ήμουν μαθήτρια λυκείου. Είχα πολύ άγχος με τα μαθήματα και τις εξετάσεις ειδικά τη χρονιά των Πανελληνίων. Αυτό το άγχος εκδηλωνόταν κυρίως με συμπτώματα στο στομάχι, πράγμα που εμπόδιζε την ομαλή μου διατροφή. Μπορώ να πω ότι το μήνα Ιούνιο, που έδωσα πανελλήνιες τρεφόμουν υποτυπωδώς και την έβγαζα με χυμούς και αναψυκτικά του εμπορίου. Όλη αυτή η ιστορία είχε ως αποτέλεσμα να χάσω πολλά κιλά, περίπου 9 κατά τη διάρκεια της χρονιάς. ¨Ημουν που ήμουν λεπτή, ήρθα κι έρεψα. Το αποτέλεσμα ήταν να πέσουν όλοι πάνω μου, οικογένεια, φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι για να φάω και να παχύνω. Τα σχόλια ήταν του τύπου ''πώς έγινες έτσι'' και ''πώς κατάντησες έτσι'', τα οποία ήταν ψυχολογικά πολύ πιεστικά για μία έφηβη (τον καιρό της εφηβείας έχουμε πολύ άγχος για την εικόνα που έχει για μας ο κόσμος, ειδικά για την εξωτερική εμφάνιση - τώρα βέβαια που πάω σιγά σιγά προς τον καιρό των γηρατειών η γνώμη του κόσμου γίνεται όλο και λιγότερο σημαντική για μένα). Τέλος πάντων με έπιασε άγχος να βάλω κιλά για να ομορφύνω. Άρχισα λοιπόν την πιο εύκολη και νόστιμη δίαιτα απόκτησης κιλών, τη δίαιτα της ζάχαρης. Επί τρία χρόνια έτρωγα του κόσμου τα γλυκά, αναψυκτικά και ετοιματζίδικα φαγητά από φούρνους, χαμπουργκεράδικα, σαντουιτσάδικα κλπ. Η φοιτητική ζωή, η οποία συνήθως είναι μια ζωή χωρίς πρόγραμμα, διευκόλυνε αυτού του είδους τη διατροφή. Πράγματι έγινα κούκλα, μαγουλάκι φουσκωτό, φρεσκαδούρα. Ώσπου μια μέρα ξύπνησα χάρτης και έκτοτε συμπορεύτηκα με την κνίδωση σχεδόν μια εικοσαετία με διαλείμματα.
Αφού πια είχα καθαρίσει, μετά τη δίαιτα και έβγαζα τα συμπεράσματα μου, κατέληξα ότι δύο παράγοντες που οδήγησαν στην κνίδωση ήταν οι εξής:
α) η λήψη μεγάλων ποσοτήτων αντιβιοτικών κατά την παιδική ηλικία, η οποία προλείανε το έδαφος, κάνοντας εύθραστες τις ισορροπίες του οργανισμού
β) η σαβουροδιατροφή της μετεφηβικής ηλικίας, η οποία έδωσε τη χαριστική βολή.
Πρόσφατα διάβαζα  ένα άρθρο σε κάποια σελίδα στο ιντερνετ, απ'αυτές που πραγματεύονται εκλαϊκευμένα ιατρικά θέματα. Αναφερόταν στα τρόφιμα που θα σε βοηθήσουν να βάλεις βάρος , σε περίπτωση που για κάποιο λόγο το χρειάζεσαι. Το άνοιξα όλο χαρά και βρέθηκα να διαβάζω προτάσεις για μια πιο συμμαζεμένη, ας το πούμε, σαβουροδιατροφή. Απογοητεύτηκα.
Εν πάση περιπτώσει. Να σημειώσω ότι αν θέλουμε να πάρουμε βάρος, αυτό πρέπει να γίνει σταδιακά και μέσα από τα σωστά τρόφιμα, γιατί οι σαβούρες οδηγούν σε άλλα προβλήματα, όπως έγινε και σε μένα. Στην επόμενη ανάρτηση λοιπόν θα γράψω για ορισμένα τρόφιμα που σε βοηθούν να βάλεις βάρος, όχι γρήγορα, αλλά υγιεινά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου